Internetinė maisto ir bakalėjos prekių pristatymo erdvė vis labiau konsoliduojasi. „TechCrunch“ sužinojo ir patvirtino, kad startuolis „GrubMarket“, tyliai sukūręs B2B imperiją produkcijos ir bakalėjos prekių logistikos srityje, o dabar vertinamas 3,5 mlrd. .
Finansinės sandorio sąlygos neatskleidžiamos, tačiau apie sandorį žinantys šaltiniai „TechCrunch“ sakė, kad tai buvo visų akcijų sandoris, kurio metu „Good Eggs“ buvo įvertinta šiek tiek aukštesnė nei ankstesnė 22 mln. Šaltiniai taip pat teigė, kad „Good Eggs“ investuotojai aktyviai kreipėsi į „GrubMarket“, ieškodami išeities.
„TechCrunch“ taip pat patvirtino, kad „Good Eggs“ vadovaus naujas „GrubMarket“ vadovas: „Good Eggs“ vadovaus Keithas Breweris, kuris buvo „GrubMarket“ priklausančios „Daylight Foods“ COO. Nors tikimasi, kad daugelis „Good Eggs“ darbuotojų atvyks į „GrubMarket“, kol kas neaišku, ar Rodrigo Arevalo, „Uber“ alum, kuris šiuo metu yra „Good Eggs“ generalinis direktorius, liks.
Tai gana didelis „Good Eggs“ posūkis, ir tai yra dar vienas signalas, kaip investuotojai, perpumpavę šimtus milijonų dolerių į nuolat nuostolingus startuolius, dabar siekia nubrėžti šią veiklą ir judėti toliau.
„Good Eggs“, atsižvelgiant į kontekstą, 2020 m. lapkritį buvo įvertinta net 365 mln. USD, remiantis „PitchBook“ duomenimis (ji paskelbta 2021 m.), ir turėjo puikų investuotojų sąrašą, kuriame, be kitų, buvo „Benchmark“, „Index“, „Sequoia“ ir „Thrive“. Tačiau, kai COVID-19 užpakalinis vėjas nublanko, jis atsitrenkė į akmenis ir galiausiai praėjusiais metais buvo nukritęs net 94 proc., o jo vertinimas buvo 22 mln.
Tuo tarpu „GrubMarket“ dabar vertinama maždaug 3,5 milijardo JAV dolerių ir surinko daugiau nei 560 milijonų dolerių finansavimą. Bendrovė, kurią, be kita ko, remia „Tiger Global“. GrubMarket 3,5 milijardo dolerių vertės įvertinimą CNBC pranešė anksčiau šiais metais.
GrubMarket iš pradžių konkuravo su Good Eggs, bet galiausiai pradėjo tiekti startuoliui. Besikeičiantis šių santykių pobūdis gali parodyti, kodėl kai kurioms įmonėms sekasi maisto prekių logistikos ir pristatymo srityje, o kai kurioms – ne.
Tiek „Good Eggs“, tiek „GrubMarket“ pradėjo veikti atitinkamai 2011 m. ir 2014 m., daugiausia dėmesio skiriant B2C, konkrečiai tiekiant šviežio maisto dėžutes vartotojams ir įmonėms. Tačiau vėliau, kai „Good Eggs“ atkreipė dėmesį į vartotojus, „GrubMarket“ sutelkė dėmesį į B2B galimybę ir greitai pradėjo dirbti tiek su mažesniais, tiek su dideliais bakalėjos pardavėjais.
„Whole Foods“ yra didžiausias „GrubMarket“ klientas. Ji taip pat tiekia bakalėjos ir kitus daiktus pagrindinėms universalinėms parduotuvėms, tokioms kaip „Walmart“, taip pat kitiems dideliems vardams, pavyzdžiui, Stanfordo universitetui. Gana negailestingai žiūrint į maržas, vieneto ekonomiką, KPI ir ilgus santykius su tiekėjais, GrubMarket jau kurį laiką buvo pelningas.
„Pelningumas yra mūsų DNR“, – sakė „GrubMarket“ generalinis direktorius ir įkūrėjas Mike'as Xu. „Mes žinome, kaip padaryti, kad viskas būtų pelninga. Tai sistemingas požiūris“.
Xu pridūrė, kad įmonės dėmesys tebėra B2B – ji įsigijo daugiau nei 80 įsigijimų, kurių dauguma sustiprina šį verslą, tačiau tokie įsigijimai kaip „Good Eggs“ pabrėžia, kaip ji galėtų pasinaudoti masto ekonomija, kad vėl pradėtų lankytis B2C. Vis dėlto Xu sandorį apibūdino kaip „optimistišką“, o ne oportunistinį.
Bakalėjos ir maisto pristatymo įmonės susidūrė su daugybe pakilimų ir nuosmukių, o kai kurios kategorijos nukentėjo gana stipriai. „Getir“, pagrindinis „momentinio“ bakalėjos pristatymo žaidėjas, agresyviai surinkęs šimtus milijonų dolerių (iš kai kurių tų pačių rėmėjų kaip „Good Eggs“, kaip atsitinka), šių metų pradžioje sumažino nuostolius ir pasitraukė į savo gimtąją Turkijos rinką. Kitos pradedančiosios įmonės stengiasi padidinti savo vertes, o kai kurios, pavyzdžiui, GrubMarket, stengiasi pagerinti savo sąnaudų struktūras. JAV įsikūrusi „Instacart“ šiandien turi paskelbti savo antrojo ketvirčio rezultatus, o tai gali tapti varpais kitoms šios erdvės įmonėms.