„Lyft“ sutiko su 2,1 mln.
Kaip nurodyta FTC skundo dokumente, „Lyft“ 2021 ir 2022 m. sistemingai padidino pajamas, kurias reklamavo vairuotojams, kuriuos bandė įdarbinti. Pavyzdžiui, Los Andžele buvo pasiūlyta, kad vairuotojams būtų pasiūlyta iki 43 USD per valandą. „Lyft neatskleidė, kad šios sumos neatspindi pajamų, kurias galėjo tikėtis uždirbti vidutinis vairuotojas, o buvo pagrįstos penktadalio vairuotojų uždarbiu“, o skirtumas siekė iki 30%.
„Lyft teigė, kad vairuotojai Naujajame Džersyje gali uždirbti iki 34 USD per valandą, kai paties Lyfto skaičiavimai rodo, kad vidutinis uždarbis yra tik 25 USD per valandą. Tą patį mėnesį „Lyft“ teigė, kad vairuotojai Bostone gali uždirbti iki 42 USD per valandą, kai vidutinis uždarbis buvo tik 33 USD per valandą“, – skunde rašo FTC.
Negana to, į reklamuojamus valandinius įkainius buvo įtraukti klientų teikiami arbatpinigiai, o bet kuriam įprastam skaitytojui buvo nurodyta, kad tai yra bazinis tarifas. Taigi efektyvusis kursas greičiausiai buvo 5–10 USD mažesnis net už nenurodytą vidurkį.
Pasak FTC, ji taip pat davė klaidinančių pažadų dėl reklamų ir paskatų.
„Pavyzdžiui, viena garantija vairuotojams pažadėjo, kad jie uždirbs 975 USD, jei per savaitgalį atliks 45 važiavimus. Tačiau šios garantijos aiškiai neatskleidė, kad vairuotojams buvo mokamas tik skirtumas tarp to, ką jie faktiškai uždirbo, ir „Lyft“ reklamuojamos garantuotos sumos“, – rašoma FTC pranešime spaudai.
Nors tai buvo aišku smulkiuoju šriftu, vartojama kalba buvo klaidinanti, o Lyft gavo tūkstančius skundų iš savo vairuotojų – grupės, kurią, kaip nurodo FTC, sudaro neproporcingai daug žmonių, kuriems anglų kalba nėra gimtoji.
2021 m. spalį FTC įspėjo Lyft, kad jos veikla yra neteisėta ir ji turi būti nutraukta, tačiau ji tęsė tai, o rezultatas yra toks nurodymas ir bausmė.
Žinoma, 2,1 mln. USD yra „Lyft“, vienos iš dviejų pasaulyje dominuojančių pavėžėjimo platformų, kaina. Tačiau bendrovė jau turėjo formuoti savo mokėjimo pažadus: ji negali įtraukti patarimų, pavyzdžiui, į savo valandinių įkainių įvertinimus ir turi aiškiau paaiškinti tokias reklamas kaip „garantuotos“ pajamos.
Pažymėtina, kad du FTC komisarai nesutiko su šiuo sprendimu, teigdami, kad agentūra peržengė žingsnius laikydamasi kalbos „uždirbk iki“ kaip klaidinančios. Tačiau Komisijos nario Fergusono argumentas, nors ir nuoseklus, reiškia, kad „vartotojai žino, kad reklamuotojai perdeda ir meluoja“ ir nelaikytų „uždirbti iki“ skaičiaus kaip numatomo uždarbio reprezentatyvumo. Galbūt įtikinamiau jie teigia, kad Lyft nebuvo tinkamai informuota, kad pažeidžia įstatymą.
„Darbuotojai taip pat neapsaugoti, kai Komisija teigia, kad laimi abejotinomis teisinėmis teorijomis, nes ji sprendžia skundus už centus už dolerį su įmonėmis, kurios mielai sumoka Komisijai už pasitraukimą“, – rašo Fergusonas.