„TikTok“ sparčiai auga kaip naujienų paskirties vieta, tačiau naujienų ir politikos paskyros sudaro mažiau nei vieną procentą paskyrų, kurias seka JAV suaugusieji, teigia Pew tyrimų centras.
Tyrimas rodo, kad maždaug pusė visų „TikTok“ paskyrų, kurias seka JAV suaugusieji, yra influenceriai ir kūrėjai. Be to, turinys, susijęs su naujienomis ir politika, laikomas retu – tik apie 10 % stebimų paskyrų, kurios buvo parodytos tyrime, skelbia šiomis temomis.
Kai 2022 m. Pew atliko panašų tyrimą apie žmones, kuriuos naudotojai seka X, buvo nustatyta, kad 1 % sektų paskyrų priklausė politiniams veikėjams, o 3 % – žiniasklaidos priemonėms ir žurnalistams. Šie skaičiai vis dar nedideli, tačiau jie yra svarbesni nei „TikTok“, kur žiniasklaidos žinovai ir žiniasklaidos atstovai sudaro 0,4% sekančių žmonių.
Tai nereiškia, kad žmonės „TikTok“ nesimoko apie politiką. „Pew“ teigia, kad 43% vartotojų, dalyvavusių tyrime, sekė paskyras, kuriose buvo aptariama politika ir dabartiniai įvykiai, net jei specialios politinės ir naujienų paskyros sudaro nedidelę jų sekimo dalį.
Labiau nei kitose socialinės žiniasklaidos platformose „TikTok“ rodo vartotojams daug turinio iš žmonių, kurių jie neseka, nes „For You“ algoritmas. Ir net jei įžymybės ir influenceriai neskelbia pranešimų apie politiką, jų retkarčiais pateikiamos politinės deklaracijos daro įtaką, ypač rinkimų metais.
Remiantis Harvardo Ash demokratinio valdymo ir inovacijų centro atliktu tyrimu, įžymybių pritarimas politiniams kandidatams ir motyvams tikrai perlenkia svarstykles. Pavyzdžiui, kai 2023 m. Taylor Swift savo „Instagram“ istorijoje paskelbė nuorodą, kad užsiregistruotų balsuoti, 35 000 žmonių užsiregistravo balsuoti. Ariana Grande 2019 m. savo „Sweetener“ turo metu suteikė rinkėjų registracijos kabinas, todėl užsiregistravo dar 33 000 rinkėjų. Ši tendencija galioja net ir mažiau tradicinėms įžymybėms, tokioms kaip „YouTubers“ – Davidas Dobrikas privertė 128 000 žmonių užsiregistruoti balsuoti, kai jis surengė Tesla dovaną visiems, kurie patikrino savo registraciją arba užsiregistravo balsuoti naudodami tam tikrą nuorodą.
„Instagram“ pasuko kitu keliu – politiniam turiniui apskritai buvo suteiktas prioritetas. Šių metų pradžioje Meta nustojo aktyviai rekomenduoti politinį turinį „Instagram“ ir „Threads“, sukeldama kūrėjų atmetimą. Esamų Instagram ir Threads kūrėjų, skelbiančių apie politiką, įrašai gali būti nerodomi žmonėms, kurie jų neseka.
Visą tą laiką „TikTok“ žiūri į artėjantį draudimą, nes nerimauja dėl programos Kinijos patronuojančios bendrovės „ByteDance“ įtakos amerikiečiams. „TikTok“ duomenimis, 170 milijonų amerikiečių naudojasi programėle, kurios būstinė yra Los Andžele, Kalifornijoje.