Vyksta lenktynės, kad AI agentai apsipirktų internetu už jus


Milijonai amerikiečių atsidarys nešiojamuosius kompiuterius, kad nusipirktų dovanų šį šventinį sezoną, tačiau technologijų įmonės lenktyniauja, kad pirktų internetu darbą pakeistų dirbtinio intelekto agentams.

„Perplexity“ neseniai išleido AI prekybos agentą savo mokantiems klientams Jungtinėse Valstijose. Jis turėtų naršyti jūsų mažmeninės prekybos svetaines, rasti ieškomus produktus ir netgi spustelėti atsiskaitymo mygtuką jūsų vardu.

„Perplexity“ gali būti pirmasis stambus DI startuolis, pasiūlęs tai, tačiau kiti jau kurį laiką tyrinėja erdvę, todėl 2025 m. tikimasi sulaukti daugiau DI prekybos agentų. Pranešama, kad „OpenAI“ ir „Google“ kuria savo AI agentus, kurie gali pirkti, pvz. kaip rezervuoti skrydžius ir viešbučius. Taip pat būtų prasminga, kad „Amazon“, kur milijonai žmonių jau ieško produktų, patobulintų savo AI pokalbių robotą „Rufus“, kuris taip pat padėtų atsiskaityti.

Technologijų įmonės naudoja naujų ir senų metodų derinį, kad apeitų kliūtis, kurias mažmenininkai pastatė, siekdami užkirsti kelią nepageidaujamiems robotams naudotis jų svetainėmis. Rabbit anksčiau šį mėnesį išleido savo „LAM Playground“, kuri leidžia AI agentui naršyti svetaines jūsų vardu naudojant kompiuterį duomenų centre. „Anthropic“ kompiuterių naudojimo agentas daro tą patį, tačiau jis yra jūsų asmeniniame kompiuteryje.

Tuo tarpu „Perplexity“ bendradarbiauja su „Stripe“, siekdama panaudoti kai kurias senesnes mokėjimų funkcijas, kurios buvo perskirtos dirbtinio intelekto agentams.

„Stripe“ skiria vienkartines debeto korteles „Perplexity“ dirbtinio intelekto agentui, kad galėtų išleisti pinigus internetu – tai nauja „Stripe Issuing“ funkcijos versija. Taip agentas gali nupirkti jums porą kojinių, neturėdamas prieigos prie visos jūsų banko sąskaitos. Tokiu būdu, jei kyla haliucinacijų, agentas tiesiog nuperka netinkamas kojines už kelis dolerius ir neišleidžia jūsų nuomos pinigų kojinėms.

Pranešama, kad „Google“ AI agentui reikia prieigos prie jūsų kredito kortelės informacijos, todėl vartotojai gali pristabdyti. Tačiau kelios įmonės jau žino jūsų atsiskaitymo informaciją, pvz., „Google“, „Amazon“, „Apple“ ir „Shopify“, ir reguliariai pildo formas už jus, kai perkate internetu. Tai galėtų suteikti šioms įmonėms pranašumą, kai jos siunčia produktus erdvėje.

Šios priemonės gali pakeisti apsipirkimą internetu – tuo gali būti nepatenkinti mažmenininkai ir reklamuotojai, kurie uždirba iš status quo.

Lygiai taip pat, kaip AI pokalbių robotai pasirodė esą naudingi ieškant informacijos, kurią sunku rasti per paieškos variklius, AI prekybos agentai gali rasti produktų ar pasiūlymų, kurių galbūt patys nerastumėte. Teoriškai šie įrankiai gali sutaupyti valandų, kai reikia užsisakyti pigų skrydį arba padėti lengvai rasti gerą gimtadienio dovaną savo svainiui.

Dar reikia nueiti ilgą kelią, kol dirbtinio intelekto agentai galės nusipirkti viską, kas yra jūsų atostogų pageidavimų sąraše, tačiau daug įmonių pretenduoja tai padaryti.

Remiantis mūsų ankstyvaisiais bandymais, „Perplexity“ prekybos agentas užtrunka valandas, kol apdoroja pirkinius, o kartais susiduria su problemomis, kai išvis negali įsigyti prekių. Apskritai, naudoti agentą šiandien atrodo sudėtingiau nei pirkti ką nors iš „Amazon“.

„Perplexity“ taip pat teigia, kad yra žmonių tikrintojų, užtikrinančių, kad jos AI agentas veiktų tiksliai. AI pramonėje nėra neįprasta, kad „žmogus instaliuotas“, tačiau dauguma AI pokalbių robotų nemato prekių, kurias perka, ir mano atsiskaitymo adreso. Tai kelia tam tikrų privatumo problemų „Perplexity“ ir bet kuriai įmonei, kuri samdo savo darbuotojus.

„TechCrunch“ išbandė „Perplexity“ prekybos agentą, prašydama nupirkti mums dantų pastos.

Paragęs Perplexity: „Norėčiau nusipirkti dantų pastos“, agentas grąžino keletą variantų iš „Walmart“, „Amazon“ ir kai kurių mažesnių svetainių. Jei norite pasirinkti keletą parinkčių, „Perplexity“ siūlo mygtuką, esantį po gaminiu „Pirkti su profesionalu“, o kitos parinktys nukreipia jus tiesiai į mažmenininko svetainę. „Buy with Pro“ yra „Perplexity“ prekybos agentas darbe.

„Perplexity“ apsipirkimo agento raginimas (kairėje), rezultatai (viduryje) ir pirkimo patvirtinimas (dešinėje) (Vaizdo kreditas: Maxwell Zeff & Perplexity)

Iš Walmart išsirinkau Crest vamzdelį. Neišeidamas iš „Perplexity“ programos galėjau atsiskaityti ir (atrodo) nusipirkti dantų pastos. Tačiau užuot sumokėjęs „Walmart“, mano banko išrašas parodė, kad sumokėjau „Perplexity“ agentui.

Po trijų valandų gavau el. laišką iš Perplexity, kad jos agentas negali man nupirkti dantų pastos, nes ji buvo išparduota Walmart. Kitą dieną pabandžiau įsigyti kitą Crest tūbelę su Perplexity pirkinių agentu. Po aštuonių valandų iš „Perplexity“ gavau patvirtinimą, kad tai veikia.

Taigi ką duoda? Kodėl mano pirmasis pirkinys buvo atmestas ir kodėl abu užtruko kelias valandas?

Nors „Perplexity Shopping“ gali atrodyti labai panašus į „Amazon“ ar „TikTok“ parduotuvę, kur galite nusipirkti prekių iš daugybės prekybininkų, kurie platformoje įkelia ir tvarko vitrinas, iš tikrųjų tai visiškai kitokia.

Panašu, kad „Perplexity“ dirbtinio intelekto agentas renka mažmenininkų svetaines ir suteikia informacijos apie jų produktus. Kadangi šis procesas nebūtinai vyksta realiuoju laiku, dėl jo gali nutrūkti to, ką jums sako „Perplexity“, ir to, ką parduotuvė iš tikrųjų turi sandėlyje, o tai, atrodo, nutiko mano atveju.

„Perplexity“ atsisakė komentuoti, ar mažmenininkai, tokie kaip „Walmart“, žinojo, kad jų produktai rodomi jos programoje. Tai rodo, kad jų grandymo ir pirkimo procesas nėra patvirtintas šių įmonių – tai gali apsunkinti prekių pirkimą ar grąžinimą.

Taip pat iš tikrųjų nieko neperkate, kai atsiskaitote „Perplexity“ programoje. Mokate „Perplexity“ tikslią sumą, kurią kainuoja prekė, duodate AI agentui nurodymus pirkti konkrečią prekę ir liepiate įvesti jūsų vardą ir pavardę bei pristatymo adresą. Po kurio laiko, galbūt po kelių valandų, agentas įvykdo tą užduotį arba bent jau bando tai padaryti.

„Tai prilygsta nedidelį puodą pinigų padėjėjui duoti realiame pasaulyje ir pateikti taisykles, kaip jiems leidžiama juos išleisti“, – sakė „Stripe“ produkto vadovas Jeffas Weinsteinas, padėjęs sukurti „Stripe“ AI agento įrankių rinkinį. interviu su „TechCrunch“.

Tačiau užuot davęs pinigų (puode ar kitaip) tikram žmogaus padėjėjui, kuriam patikėčiau pačiam nusipirkti dantų pastą, Perplexity AI agentą retkarčiais reikia stebėti kito žmogaus. Ir net tada tai ne visada veikia.

„Negaliu atskleisti, kaip veikia „Pirkti naudojant Pro“, tačiau galiu pasakyti, kad yra žmogiškoji priežiūra, teikianti retkarčiais pagalbą, kuri užtikrina, kad operacijos būtų užbaigtos laiku ir išvengtume tokių problemų kaip netinkamo produkto įsigijimas. „TechCrunch“ elektroniniame laiške sakė „Perplexity“ atstovė Sara Platnick.

Šiomis dienomis įprasta samdyti tikrintojus dirbtinio intelekto sistemoms stebėti. Tokios įmonės kaip „Scale AI“ ir „Turing“ sukūrė dideles įmones, susijusias su paslauga. Tačiau šiuo atveju „Perplexity“ atsisakė atsakyti į „TechCrunch“ klausimus, kaip dažnai buvo reikalinga žmogaus priežiūra, kaip žmonės dalyvauja procese ir ar žmonių tikrintojai stebi, kaip dirbtinio intelekto agentai perka realiu laiku. Skaidrumo trūkumas čia gali varginti ne visus, tačiau tai tikrai verta dėmesio.

Jei dirbtinio intelekto prekybos agentai tikrai ims populiarėti, tai gali reikšti, kad mažiau žmonių lankysis internetinėse parduotuvėse, kur mažmenininkai istoriškai galėjo juos parduoti arba skatinti impulsyvų pirkimą. Tai taip pat reiškia, kad reklamuotojai gali negauti vertingos informacijos apie pirkėjus, todėl jiems gali būti taikomi kiti produktai.

Dėl šios priežasties tie reklamuotojai ir mažmenininkai greičiausiai neleis dirbtinio intelekto agentams be kovos sutrikdyti savo pramonę. Štai kodėl tokios įmonės kaip Rabbit ir Anthropic moko dirbtinio intelekto agentus naudoti įprastą svetainės vartotojo sąsają. Tai reiškia, kad robotas naudotų svetainę taip pat, kaip jūs, spustelėdamas ir įvesdamas naršyklėje taip, kad iš esmės nesiskirtų nuo tikro asmens. Tokiu būdu nereikia prašyti leidimo naudoti internetinę paslaugą per vidinę sistemą – leidimas gali būti atšauktas, jei pakenksite jų verslui.

Rabbit generalinis direktorius Jesse Lyu neseniai duodamas interviu sakė, kad dirbtinio intelekto agentai vis geriau nei žmonės sprendžia CAPTCHA – žmogaus patikrinimo testus, kurie anksčiau neleido robotams apsipirkti internetu. Tai reiškia, kad svetainių savininkai turės sukurti sudėtingesnius būdus, kaip įrodyti savo asmenybę internete.

Gali būti, kad vieną dieną AI agentai gali tapti geresnės internetinės prekybos patirties dalimi nei dabar. „Perplexity“ prekybos agentas toli gražu nėra toks, tačiau jis leidžia anksti pažvelgti į tai, kas galėtų būti.

Tikėtina, kad kitais metais išvysime geresnes AI prekybos agentų versijas iš „Perplexity“, „OpenAI“ ir „Google“. Galbūt matome tik ledkalnio viršūnę kalbant apie tai, kaip tai galėtų pakeisti internetinės mažmeninės prekybos pramonę ir su kokiomis problemomis gali susidurti AI agentų kūrėjai.



Source link

Draugai: - Marketingo agentūra - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Miesto naujienos - Šeimos gydytojai - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai - Teniso treniruotės - Pranešimai spaudai -