Antonio Nuño, Fatima Alvarez ir Enrique Rodriguez buvo draugai nuo penkerių metų. Paauglystėje jos tapo savanoriais, padėjusiomis čiabuvių bendruomenėms – iš pradžių Meksikoje, paskui kitose šalyse – ir pamatė, kad daugelis moterų yra amatininkės.
Trijulė suprato, kad šie menininkai „labai tvariai kūrė labai gražius dalykus“, – prisimena Nuño, o kai jiems sukako 25-eri, mintis apie verslą gimė. Jie įsivaizdavo šiuos menininkus, „jų metodus ir istorijas siejantys su pasaulinių kompanijų, ieškančių tvaresnių produktų kūrimo būdų, tiekimo grandinėmis“.
Taigi 2016 metais gimė Someone Somewhere. Šiandien Meksikoje įsikūręs startuolis bendradarbiauja su šimtais kaimo amatininkų septyniose iš skurdžiausių Meksikos valstijų, siekdamas pritaikyti tradicinius rankų darbo gaminius drabužiams ir aksesuarams, siekdamas sukurti „kokybiškus, madingus produktus“.
Startuolis padeda amatininkų grupėms organizuoti kaip kooperatyvus ar mažas įmones, formalizuoti, pasiekti banko sąskaitą ir kurti bendruomenines taupomąsias sąskaitas. Amatininkams mokama už kiekvieną pagamintą gaminį. Kažkas kažkur tiekia medžiagas ir sumoka 50 % iš anksto ir 50 %, kai baigia kiekvieną gaminį.
Virusinis įrašas
Pirmaisiais savo veiklos metais „Someone Somewhere“ sudarė sutartis su kai kuriomis didesnėmis įmonėmis, tokiomis kaip „Ben & Frank“ (Lotynų Amerikos „Warby Parker“) ir „Rappi“. Tačiau 2023 m. trijulė suprato, kad gali panaudoti dirbtinį intelektą, ypač „Stable Diffusion“ teksto į vaizdus modelį, kad padėtų įmonei dar labiau plėstis.
Jie įtraukė į savo duomenų bazes apie visas įvairias medžiagas ir metodus, kuriuos amatininkai naudojo „Stable Diffusion“ modeliui, ir pradėjo kurti AI padedamas koncepcijas, sukurtas kaip atvaizdai iš gerai žinomų produktų. Idėja buvo „parodyti įmonėms, kaip galėtų atrodyti kai kurie iš jų žymiausių daiktų, jei jie būtų pagaminti iš skirtingų regionų amatininkų“.
Jie paskelbė koncepcijas tokiose svetainėse kaip „LinkedIn“ ir „Instagram“, pažymėdami įmones. Pavyzdžiui, jie sukūrė „Red Bull“ ir „Trader Joe's“ atvaizdus.
Tačiau būtent tada, kai kovo mėn. jie paskelbė „Adidas“ prekės ženklu pažymėtus Meksikos nacionalinės komandos futbolo marškinėlius „LinkedIn“, jų verslą amžiams pakeitė. Šis įrašas išplito ir galiausiai sulaukė daugiau nei 1 milijono peržiūrų, o žmonės pažymėjo „Adidas“ darbuotojus, kad jie būtų matomi.
Įraše Nuño apskaičiavo, kad kiekvieni marškiniai „sukurs šešis mėnesius sąžiningo darbo daugiau nei 3000 amatininkų“ ir „leis daugiau nei 15 000 žmonių, įskaitant šeimas, nutraukti skurdo ratą“.
Jis rašė: „Galime įsivaizduoti, kas nutiktų, jei kiti Meksikos marškinėliai būtų pagaminti bendradarbiaujant su Someone Somewhere ir jame būtų įvairių šalies bendruomenių rankomis išsiuvinėtų elementų. Tai būtų pirmas kartas, kai nacionalinė komanda pradeda tokią iniciatyvą, ir tai neabejotinai paskatintų dešimtis kitų šalių ją pakartoti, nes amatai yra antras pagal dydį darbo šaltinis visoje Lotynų Amerikoje, Afrikoje ir Azijoje.
Praėjus vos vienai dienai po to, kai įrašas pasirodė, Nuño sako, kad „Adidas“ kreipėsi ir paprašė susitikimo. Per kelias savaites jo įmonė susitarė išleisti fizinį produktą, kuris būtų prieinamas adiClub nariams, taip pat Meksikos futbolininkams ir turinio kūrėjams.
Pasak Nuño, rinkodaros įrašas pasiekė daugiau nei 50 milijonų žmonių ir buvo nušviestas nacionalinėje televizijoje ir daugiau nei 100 žiniasklaidos priemonių. Birželio 21 d. įmonės paskelbė apie naują Meksikos nacionalinės komandos megztinių kolekciją, kurią rankomis išsiuvinėjo amatininkės iš Siera Šiaurės Puebloje, Meksikoje.
Kiekvieni marškinėliai reiškė daugiau nei 11 valandų rankų darbo siuvinėjimo, simboliškai atstojančių 11 žaidėjų, kurie išdidžiai atstovavo Meksikai Copa América turnyre.
„Šiais marškinėliais „Adidas“ ir „Someone Somewhere“ siekia pagerbti Meksikos amatininkų darbą ir toliau perimti šalies kultūros paveldą – tiek jo šaknis, tiek sėklas, kurias ji palieka būsimoms kūrybingoms kartoms“, – sakė „Brand“ vyresnysis direktorius Pablo Cavallaro. Suaktyvinimas Adidas pranešime. „Šią kolekciją įkvėpė bendruomenės, kuriose amatininkai kuria kiekvieną savo kūrinį, erdvė, kurią jie vadina „namais“.
Viešai prieinamuose marškiniuose yra „Someone Somewhere“ parašo detalė: QR kodas, kad vartotojas / pirkėjas galėtų daugiau sužinoti apie amatininką, padėjusį jį sukurti.
„Dabar su Adidas dirbame ties daugiau dalykų, kuriuos pristatysime kitais metais“, – sakė Nuño.
AI padeda kurti darbo vietas
Nuño dėkoja pažangai dirbtinio intelekto srityje, nes neseniai pradėjo augti.
„Mes nustatėme, kad produktų kūrimas naudojant AI parodo įmonėms potencialą, todėl lengviau judėti į priekį“, – „TechCrunch“ pasakojo Nuño. „Tai leido mums užmegzti partnerystę su daugybe kompanijų, daugiausia įsikūrusių JAV“,
Strategija veikia taip gerai, kad „Someone Somewhere“ sukūrė nuo 10 produktų per mėnesį iki 5000.
„Tai padėjo mums įsibėgėti, ir tai yra nuostabus būdas parodyti, kad dirbtinis intelektas gali atimti darbo vietas, bet ir sukurti jas, jei naudojamas kūrybiškai“, – pridūrė jis. „Vien per pastaruosius 12 mėnesių su šiuo modeliu pagaminome daugiau nei 10 mln.
Tuo tarpu Someone Somewhere pajamos per pastaruosius trejus metus išaugo 36 kartus. Šiais metais 75 žmonių komanda dirba su trigubau prekių ženklų skaičiumi nei praėjusiais metais, daugiausia dėl dirbtinio intelekto naudojimo kuriant produktus.
„Stable Diffusion“ modelis, kurį naudoja „Someone Somewhere“, pasirodė praėjusiais metais ir leidžia vartotojams tiksliai suderinti jo kuriamus koncepcijos vaizdus.
„Galite valdyti gaminių siluetus“, – sakė Nuño ir pridūrė, kad tai leidžia jo startuoliui eksperimentuoti su audiniais ir siuvinėjimais kuriant koncepcinį produktą.
„Anksčiau mūsų pagrindinė kliūtis buvo parodyti įmonėms potencialą, ką galime padaryti kartu. Teko gaminti fizinius gaminius, o tai užima daug laiko. Ši technologija atveria duris – sakoma, kad vaizdas yra daugiau nei tūkstantis žodžių. Dabar galime susisiekti su šiais dideliais prekių ženklais, todėl pokalbis vyksta daug greičiau“, – sakė jis.
Tai paskatino „Someone Somewhere“ sudaryti tokius sandorius kaip bendrai pažymėta tvarių priedų linija su „Gator Cases“ ir tokiomis įmonėmis kaip „Google“, „Uber“, „Stripe“ ir „Amazon“ (be kitų), kad galėtų gaminti prekes savo darbuotojams, rengti renginius ir rinkodaros kampanijas.
QR kodai sudaro sandorį su „Apple“ tiekėju
AI nėra vienintelis dalykas, atsakingas už Someone Somewhere augimą.
Bendrovė taip pat atsitiktinai pasirašė sandorį, naudodama tuos QR kodus, dėl kurių kai kurie jos produktai buvo patalpinti Apple parduotuvėse visame pasaulyje ir internete. Produktai gaminami bendradarbiaujant su įmone „Nimble“, gaminančia tvarius elektroninius priedus. Someone Somewhere parduoda savo produktus įmonei „Nimble“, kuri savo ruožtu parduoda „Apple“.
Nimble generalinis direktorius ir vienas iš įkūrėjų Ross Howe yra „Delta One“ verslo klasės klientas, o pernai skrendant oro linijų bendrovė jam padovanojo „Someone Somewhere“ pagamintą patogumų rinkinį.
„Daiktai buvo tvarkingai supakuoti į šį medžiaginį maišelį, kuris iškart patraukė mano dėmesį“, – pasakoja jis. „Jis buvo labai kokybiškas ir turėjo QR kodą, leidžiantį susipažinti su jį gaminusiu amatininku. Tuo metu, kai lėktuvas nusileido, aš sužinojau viską, ką galėjau apie jo kompaniją, ir norėjau ištirti galimybę dirbti su jais.
„Nimble“ jau turėjo tam tikrų naujų produktų koncepcijų, įskaitant nešiojimo dėklą, tačiau „tik reikėjo tinkamo partnerio, kuris padėtų jį sukurti“, – sakė Howe'as. „Neskaitant akivaizdžių projektavimo galimybių, „Someone Somewhere“ misija ir sertifikuoto B korporacijos kolegos statusas pažymėjo tiek daug langelių, ko mes ieškome iš partnerio.
Taigi bendrovė kreipėsi, kad sužinotų daugiau.
Šiandien naujojoje išskirtinėje „Apple“ kolekcijoje yra „PowerKnit“ kelionių rinkinių su USB-C įkrovimo laidais serija. Kiekviename yra kelioninis dėklas, pagamintas bendradarbiaujant su Someone Somewhere. Maišeliai parduodami Apple parduotuvėse 30 šalių, įskaitant JAV ir didžiąją dalį Europos.
„Metus tyrinėję potencialias įmones, kurios galėtų bendradarbiauti vykdant tokio tipo projektą, mes neaptikome nieko panašaus į tai, ką daro Someone Somewhere“, – sakė Howe'as. „Mes tiriame papildomus projektus, kurie gali būti išleisti ateityje.”
Visas šis augimas įvyko po to, kai iki šiol buvo surinkta tik 1,7 mln. USD finansavimo iš tokių investuotojų kaip „Dila Capital“, „GBM Ventures“, „Kalei Ventures“, Louis Jordan, „Soldiers Field Angels“ ir „Unreasonable Capital“.
„Someone Somewhere“ dirba pelningai nuo 2022 m. ir šiuo metu rengia naują etapą, kad „pasinaudotų tvarių pirkimų tendencijomis, kurios akivaizdžiai auga“, – sakė Nuño.