Socialiniai tinklai darosi vis homogeniškesni ir rodo viską nuo teksto iki trumpų vaizdo įrašų įvairiose platformose, kur algoritmai dažnai užgožia jūsų kūrybiškumą. Šioje visur paplitusioje aplinkoje sunkiau nei bet kada iš tikrųjų pajusti kažkieno nuotaiką prieš nusprendžiant juos sekti.
Įeikite į lentyną – programą, kuri leidžia sukurti suasmenintą medijos įpročių „parduotuvėlę“, tada susisiekti su kitais pagal jų vartojamus filmus, laidas, knygas, žaidimus ir muziką. Tai taip pat leidžia stebėti pažangą skaitant mėgstamą knygą ar žiūrint populiarias laidas.
„Jei apskritai stebite kultūrą internete, tai ne tik asmenukių publikavimas, bet ir tai, ką skaitau, žiūriu, mano filmų apžvalgų ekrano kopijas ir pan. Iš esmės tai susiję su asmeniu, stengiantis suprasti, ką jis turi… tai yra „Shelf“ esmė“, – interviu sakė Jadas Esberis, „Koodos Labs“, „Shelf“ startuolio, vienas iš įkūrėjų ir generalinis direktorius.
Esberis užaugo anonimiškai rašydamas eilėraščius internete, tada pirmuosius savo karjeros metus 2015–2018 m. praleido Londone „YouTube“. Tuo metu jis dirbo „Google“ antrinės įmonės kūrėjų pusėje, padėdamas žmonėms kurti turinį, plėsti auditoriją ir užsidirbti pinigų iš savo darbo. Tai buvo tada, kai „YouTube“ išplėtė savo kūrėjų ekosistemą įvairiose besivystančiose rinkose už JAV ribų
Daugiau nei trejus metus praleidęs Google, Kembridžo universiteto magistrantūros absolventas grįžo į akademinę bendruomenę ir prisijungė prie Harvardo universiteto, kad tyrinėtų vartotojų interneto tendencijas ir akademiškai studijuotų internetą. Tai galiausiai padėjo jam suvokti „Shelf“ rinkoje, kurioje gausu socialinės žiniasklaidos programų, turinčių milijonus ir milijardus vartotojų.
„Sukūrėme daug, daug produktų“, – „TechCrunch“ pasakojo Esberis. „Jie visi neveikė iki „Shelf“, o „Shelf“ atsirado iš tų žinių.
Kaip tai veikia?
„Shelf“ programa, pasiekiama „iOS“ ir „Android“, leidžia susieti paskyras, susijusias su medija, įskaitant „Apple Music“, „Goodreads“, „Netflix“, „Spotify“ ir „YouTube“, tada sukuria tinkinamą „parduotuvės“ tinklalapį, kuris automatiškai atnaujinamas atsižvelgiant į vartojimo pažangą. Taip pat galite rankiniu būdu pridėti nuorodas į bet kurią kitą interneto paslaugą į savo virtualią lentyną – netgi nuorodas į mėgstamus „TechCrunch“ straipsnius, kuriuos galite parodyti savo pasekėjams.
Niujorke įsikūręs startuolis taip pat planuoja išplėsti palaikomų paslaugų sąrašą, įskaitant „Steam“ žaidėjams.
„(A) žmonės ir kaip žmonės internete, mes labai daug brūkšnelių. Mums patinka ne tik muzika, filmai, laidos ir visi šie dalykai. Pridėjus tam tikrų kategorijų palaikymą, bus išplėsta vartotojų bazė, bet tuo pačiu pagilintas esamų vartotojų naudojimo atvejis“, – sakė Esber.
Skaitmeninės lentynos URL galite pasirinkti atsižvelgdami į savo pageidavimus. Taip pat programa leidžia tinkinti sąsają keičiant fono spalvą ir perkeliant elementus pagal jūsų skonį.
„Koodos“ planuoja užsidirbti pinigų iš lentynos siūlydama naujas tinkinimo parinktis. Taip pat būtų galima ištirti pinigų gavimo įžvalgas, kurias programa pateikia, Esber pasakojo „TechCrunch“.
Skirtingai nuo programų, kurios iškviečia duomenis naudodamos API, lentyna veikia neatsižvelgiant į tai, ar platformoje yra pirmosios šalies API. Paprastai, kai naudotojai iš lentynos vartotojo sąsajos pasirenka trečiosios šalies paslaugą, pvz., „Spotify“ arba „Apple Music“, jie yra prisijungę (peradresuodami į tą programą arba iškylančiame ekrane). Kai vartotojas prisijungs, Esber gali gauti visą informaciją apie to vartotojo medijos vartojimą tiesiai iš programos.
Esberas taip pat pareiškė, kad „Shelf“ nenaudoja duomenų, kuriuos „Shelf“ gauna iš programoje esančių paslaugų vartotojų sąrašo, kad mokytų dirbtinį intelektą, o tai šiais laikais tapo įprasta internetinių platformų praktika.
Šis dalijimasis duomenimis yra pagrįstas technologija, vadinama DataMovers, o „Koodos“ bendradarbiauja su kitomis programomis, kad išplėstų šį sprendimą (nors Esberas nepasakytų, kurios). Jis lygina „DataMover“ su „fintech Plaid“ duomenų perdavimo tinklu.
„Panašiai (kaip ir Plaid) suteikiame vartotojui prieigą prie duomenų ir kitoms programoms“, – sakė jis.
Privati patirtis testuojant
„Shelf“ ne tik leido vartotojams kurti savo parduotuvių vitrinas visuomenei, bet ir pradėjo bandyti privačią patirtį kai kuriems vartotojams, kurie nori tik stebėti savo žiniasklaidos vartojimą, nesidalindami ja.
„Mes ketiname tapti smagia priemone, kuria laikui bėgant galės naudotis kiekvienas. Kiekvienas savo svetainėje ar namuose turi knygų lentyną. Taigi, kodėl visi negali turėti lentynos? Esberis pasakė.
Šią vasarą viešai pristatyta po beta versijos testavimo praėjusių metų pabaigoje, „Shelf“ naudotojai pridėjo pusę milijardo prekių. Esber atsisakė dalytis naudotojų skaičiais, bet teigė, kad lentynų skaičius programoje kas mėnesį auga 40 proc., o vartotojai apsilanko lentynoje vidutiniškai penkis kartus per savaitę, norėdami užsiregistruoti, atnaujinti savo skaitmenines lentynas arba neatsilikti nuo kitų lentynos.
„Koodos“ iš investuotojų, įskaitant „First Round Capital“, „M13“, „Blockchain Capital“ ir „IDEO“, taip pat įmonių, įskaitant „Zynga“ ir „VSCO“, steigėjų, iš viso surinko 7 mln. Jame taip pat yra „Pinterest“ įkūrėjas Evanas Sharpas, „Dubsmash“ įkūrėjas (dabar „Reddit“ VP) Suchit Dash ir Harvardo rinkos dizaino pradininkai profesoriai Johnas Deightonas ir Scottas Kominersas.