„Cloudflare“ pirmadienį paskelbė apie planus kitais metais atidaryti prekyvietę, kurioje svetainių savininkai galėtų parduoti dirbtinio intelekto modelių teikėjams prieigą, kad galėtų nuskaityti savo svetainės turinį. Rinka yra paskutinis „Cloudflare“ generalinio direktoriaus Matthew Prince'o plano, leidžiančio leidėjams daugiau kontroliuoti, kaip ir kada dirbtinio intelekto robotai iškrauna jų svetaines, žingsnis.
„Jei vienaip ar kitaip neatlygini kūrėjams, jie nustoja kurti, ir tai turi būti išspręsta“, – interviu „TechCrunch“ sakė Prince'as.
Kad tai pasiektų, „Cloudflare“ pirmadienį pristatė klientams nemokamus stebėjimo įrankius, vadinamus AI auditu. Svetainių savininkai gaus informacijos suvestinę, kurioje galėsite peržiūrėti analizę, kodėl, kada ir kaip dažnai dirbtinio intelekto modeliai naršo jų svetaines norėdami gauti informacijos. „Cloudflare“ taip pat leis klientams vienu mygtuko paspaudimu blokuoti AI robotus savo svetainėse. Svetainių savininkai gali užblokuoti visus žiniatinklio grandiklius naudodami AI auditą arba leisti tam tikrus žiniatinklio grandiklius, jei jie turi sandorių arba mano, kad jų grandymas yra naudingas.
AI audito demonstracinė versija, pasidalyta su „TechCrunch“, parodė, kaip svetainių savininkai gali naudoti įrankį, norėdami pamatyti, kaip AI modeliai tvarko jų svetaines. „Cloudflare“ įrankis gali matyti, iš kur atsiranda kiekvienas jūsų svetainėje apsilankęs grandiklis, ir siūlo pasirinktinius langus, kad pamatytumėte, kiek kartų jūsų svetainėje lankosi „OpenAI“, „Meta“, „Amazon“ ir kitų AI modelių tiekėjų grandikliai.
„Cloudflare“ bando išspręsti AI pramonės problemą: kaip mažesni leidėjai išgyvens AI eroje, jei žmonės eis į „ChatGPT“, o ne į savo svetainę? Šiandien dirbtinio intelekto modelių teikėjai renka tūkstančius mažų svetainių, kad gautų informaciją, kuri gali suteikti jų LLM. Nors kai kurie didesni leidėjai sudarė sandorius su „OpenAI“, kad licencijuotų turinį, dauguma svetainių nieko negauna, tačiau jų turinys vis tiek kasdien įtraukiamas į populiarius AI modelius. Tai gali sugriauti daugelio svetainių verslo modelius ir sumažinti srautą, kurio joms labai reikia.
Anksčiau šią vasarą AI pagrįstas paieškos startuolis „Perplexity“ buvo apkaltintas iškrapštęs svetaines, kurios tyčia nurodė, kad nenori būti tikrinamos naudojant robotų išskyrimo protokolą. Netrukus po to „Cloudflare“ išleido mygtuką, kad klientai galėtų vienu paspaudimu užblokuoti visus AI robotus.
„Tai buvo iš nusivylimo, kurį girdėjome, kai žmonės jautė, kad jų turinys būtų pavogtas“, – sakė Prince'as.
Kai kurie svetainių savininkai sakė „Business Insider“, kad dirbtinio intelekto robotai taip naikina jų svetaines, todėl atrodė, kad DDoS ataka sugadino jų serverius. Svetainės pašalinimas gali ne tik nuliūdinti, bet ir tiesiogine prasme padidinti jūsų debesies sąskaitą ir paveikti jūsų paslaugą.
O kas, jei norėtumėte blokuoti „Perplexity“ robotus, bet ne „OpenAI“? Prince'as pasakoja „TechCrunch“, kad „Cloudflare“ klientai prašo įrankių, leidžiančių jiems pasirinkti, kokie AI modeliai turi prieigą prie jų svetainių. Šiandien pristatomi nauji „Cloudflare“ įrankiai leis klientams užblokuoti kai kuriuos AI tikrintuvus, o kitus leisti.
Pasak Prince'o, net dideli leidėjai, sudarę licencijavimo sandorius su OpenAI, pvz., TIME, Condé Nast ir The Atlantic, turi palyginti mažai supratimo apie tai, kiek ChatGPT naikina jų svetaines. Daugelis jų turi sutikti su tuo, ką jiems sako OpenAI, tačiau atsakymas lemia, ar leidėjai gauna gerą licencijavimo sandorį, ar ne.
Tačiau „Cloudflare“ prekyvietė, kuri pasirodys kažkada kitais metais, siekia leisti mažiems leidėjams sudaryti sandorius su AI modelių tiekėjais.
„Suteikime jums visiems galimybę daryti tai, ką anksčiau darė tik „Reddit“, „Quora“ ir didieji pasaulio leidėjai“, – sakė Prince'as. „O kas, jei leisime jums veiksmingai nustatyti kainą už prieigą ir turinį, kad jis būtų įtrauktas į šias sistemas.
Nors tai drąsi idėja, „Cloudflare“ nesidalija visapusiška idėja, kaip atrodys jos rinka. Prince'as teigia, kad svetainės gali imti mokesčius iš dirbtinio intelekto modelių tiekėjų, atsižvelgdami į įkainius, kuriais jie renka atskiras svetaines, tačiau neaišku, kiek jie iš tikrųjų mokės. Be to, jis sako, kad svetainės gali imti piniginę kainą, kad jos būtų pašalintos, arba tiesiog paprašyti AI laboratorijų suteikti jiems kredito. Detalės neryškios.
Nors dirbtinio intelekto įmonės iš pradžių gali nesijaudinti mokėdami už turinį, kurį šiuo metu gauna nemokamai, „Cloudflare“ generalinis direktorius sako, kad jis mano, kad tai galiausiai naudinga AI ekosistemai. Prince'as sako, kad dabartinė aplinka, kai kai kurios AI įmonės niekada nemoka už turinį, nėra tvari.