Ar greita prekyba gali aplenkti el. prekybą Indijoje?


Net kai daugelyje pasaulio šalių sparčios prekybos įmonės traukiasi, konsoliduojasi arba užsidaro, Indijoje šis modelis rodo vilčių teikiančius ženklus. Miesto miestų vartotojai naudojasi patogumu, kai bakalėjos prekės pristatomos iki namų durų vos per 10 minučių. Šiuos pristatymus vykdančios bendrovės – „Blinkit“, „Zepto“ ir „Swiggy's Instamart“ – jau brėžia pelningumo kelią.

Analitikus domina galimybė, kad 10 minučių pristatymas gali sutrikdyti elektroninę prekybą. „Goldman Sachs“ neseniai apskaičiavo, kad „Blinkit“, kurią „Zomato“ įsigijo 2022 m. už mažiau nei 600 mln. USD, jau yra vertingesnė nei jos pagrindinė dekacorno maisto pristatymo įmonė.

HSBC duomenimis, šių metų pradžioje „Blinkit“ užėmė 40% greitosios prekybos rinkos, o „Swiggy's Instamart“ ir „Zepto“ atsiliko. „Flipkart“, priklausantis „Walmart“, artimiausią mėnesį planuoja patekti į greitosios prekybos erdvę, dar labiau patvirtindamas pramonės potencialą.

Investuotojai taip pat rodo didelį susidomėjimą sektoriumi. Nepaisant minimalaus pelningumo, „Zomato“ gali pasigirti 19,7 mlrd. Palyginimui, Kinijos milžino „Meituan“, kuris kasdien apdoroja daugiau nei 25 kartus daugiau užsakymų, rinkos vertė siekia 93 mlrd. Pasak žmonių, susipažinusių su šiuo klausimu, „Zepto“, kuris gavo vienaragio statusą mažiau nei prieš metus, baigia gauti naują finansavimą, kurio vertė viršija 3 mlrd.

Vartotojai taip pat perka greitos prekybos patogumus. Remiantis neseniai atliktu Bernsteino tyrimu, didžiausias įvaikinimas buvo tarp tūkstantmečių nuo 18 iki 35 metų amžiaus, o 60 % 18–25 metų amžiaus asmenų pirmenybę teikia greitosios prekybos platformoms, o ne kitiems kanalams. Net 36 metų ir vyresni žmonės naudojasi skaitmeniniais kanalais, o daugiau nei 30 % renkasi greitą prekybą.

UBS įvertinimas Indijos rinkai.

Nors dėl sparčios Indijos urbanizacijos ji yra pagrindinis greitos prekybos tikslas, unikalus pramonės veiklos modelis ir infrastruktūros poreikiai gali apriboti jos ilgalaikį augimą ir pelningumą. Konkurencijai stiprėjant, greitos prekybos poveikį greičiausiai pajus Indijos elektroninės prekybos milžinai. Tačiau kuo Indijos mažmeninė rinka tokia patraukli greitosios prekybos žaidėjams ir kokie iššūkiai laukia?

Galimybė greitai prekiauti Indijoje

Remiantis pramonės skaičiavimais, Indijos elektroninės prekybos pardavimai pernai siekė 60–65 mlrd. USD. Tai mažiau nei pusė elektroninės prekybos įmonių pardavimų per paskutinę Kinijos vienišių dieną ir sudaro mažiau nei 7 % visos Indijos mažmeninės rinkos, kurios vertė viršija 1 trilijoną USD.

Didžiausias Indijos mažmeninės prekybos tinklas „Reliance Retail“ finansiniais metais, pasibaigusiais kovo mėn., uždirbo apie 36,7 mlrd. USD, o vertinimas siekė 100 mlrd. Rinkoje ir toliau dominuoja neorganizuotas mažmeninės prekybos sektorius – kaimynystėje esančios parduotuvės (populiariai žinomos kaip kirana), kuriose yra tūkstančiai Indijos miestų, miestelių ir kaimų.

„Rinka yra didžiulė ir, popieriuje, subrendusi sutrikimams. Niekas iki šiol nepadarė materialinės įtakos pramonei. Štai kodėl kiekvieną kartą, kai atsiranda naujo modelio veikimo požymių, visos suinteresuotosios šalys apipila juos meile“, – sakė patyręs verslininkas, padėjęs sukurti tiekimo grandinę vienai pirmaujančių mažmeninės prekybos įmonių.

Kitaip tariant, vietos augimui netrūksta.

Šiuolaikinė mažmeninė visų išlaidų bakalėjos prekėms dalis Indijoje išlieka daug mažesnė nei daugumoje kitų didelių šalių, o HSBC mano, kad ji tokia ir išliks, nes klientai iš neorganinės prekybos pereis prie greitosios prekybos (HSBC).
Vaizdo kreditai: HSBC

Greitos prekybos įmonės skolinasi daug bruožų iš kirana parduotuvių, kad taptų svarbios Indijos vartotojams. Jie sukūrė naują tiekimo grandinės sistemą, įkurdami šimtus nepaprastų sandėlių arba „tamsiųjų parduotuvių“, strategiškai patogių, nutolusių kilometrų atstumu nuo gyvenamųjų ir verslo rajonų, iš kurių pateikiama daug užsakymų. Tai leidžia įmonėms pristatyti prekes per kelias minutes nuo užsakymo įsigijimo.

Šis požiūris skiriasi nuo el. prekybos žaidėjų, tokių kaip „Amazon“ ir „Flipkart“, kurie turi mažiau, bet daug didesnių sandėlių mieste, paprastai esančiose vietovėse, kur nuoma pigesnė ir toliau nuo gyvenamųjų rajonų.

Unikalios Indijos namų ūkių savybės dar labiau prisideda prie greitos prekybos patrauklumo. Indijos virtuvėse paprastai yra daugiau SKU, palyginti su jų vakarietiškomis virtuvėmis, todėl reikia dažnai papildyti pirkinius, kuriuos geriau aptarnauja vietinės parduotuvės ir greita prekyba, o ne šiuolaikinė mažmeninė prekyba. Be to, dėl ribotos saugojimo vietos daugumoje Indijos namų kas mėnesį apsipirkti dideliais kiekiais tampa mažiau praktiška, o klientai linkę pirkti šviežią maistą, kurį nesunku pritaikyti greita prekyba.

Pasak Bernsteino, greitosios prekybos platformos gali kainuoti produktus nuo 10% iki 15% pigiau nei „mom-and-pop“ parduotuvės, išlaikant apie 15% bendrąjį pelną dėl tarpininkų pašalinimo. Greitos prekybos tamsiosios parduotuvės sparčiai padidino savo SKU skaičių nuo 2 000 iki 6 000, o planuojama dar padidinti iki 10 000 iki 12 000. Pasak parduotuvių vadovų, šios parduotuvės atsargas papildo du tris kartus per dieną.

Kovoja su elektronine prekyba

„Zepto“, „Blinkit“ ir „Swiggy's Instamart“ vis labiau plečiasi už bakalėjos prekių kategorijos ribų, parduodant įvairias prekes, įskaitant drabužius, žaislus, papuošalus, odos priežiūros produktus ir elektroniką. „TechCrunch“ analizė rodo, kad dauguma „Amazon India“ prekių, įtrauktų į bestselerių sąrašą, yra prieinamos greitosios prekybos platformose.

Greita prekyba taip pat tapo svarbiu pagrindinių Indijos maisto prekių ženklų platinimo kanalu. Vartojimo prekių milžinė Dabur India tikisi, kad greita prekyba sudarys 25–30 % bendrovės pardavimų. Hindustan Unilever, JK Unilever Indijos padalinys, greitą prekybą įvardijo kaip „galimybę, kurios mes nepaleisime“. Ir „Nestle India“ „Blinkit tampa tokia pat svarbia kaip Amazon“.

Nors greitajai prekybai nereikia plėstis už bakalėjos prekių kategorijos, kuri pati yra daugiau nei pusės trilijono dolerių vertės rinka Indijoje, tikėtina, kad jos plėtra į elektroniką ir madą bus ribota. Analitikų skaičiavimais, elektronika sudaro 40–50% visų „Amazon“ ir „Flipkart“ pardavimų. Jei greitoji prekyba gali įveikti šią rinką, tai bus didelis ir tiesioginis iššūkis elektroninės prekybos milžinams. „Goldman Sachs“ apskaičiavo, kad bendra bakalėjos ir ne bakalėjos prekių rinka, skirta greitosios prekybos įmonėms 40–50 geriausių miestų, yra apie 150 mlrd.

Tačiau, pasak elektroninės prekybos verslininko, išmaniųjų telefonų ir kitų brangių prekių pardavimas yra daugiau triukas, o ne tai, ką galima padaryti dideliu mastu.

„Blinkit“ parduoda aukščiausios klasės išmaniuosius telefonus ir „PlayStation 5“, kaip socialinėje žiniasklaidoje pasidalijo jos įkūrėjas ir generalinis direktorius.

„Tai neturi prasmės. Greitoji prekyba yra gera išankstinė prekyba. Tačiau išmanieji telefonai ir kiti brangūs daiktai paprastai turi ne tokį nereikšmingą grąžos normą… Jie neturi infrastruktūros, kad būtų galima pritaikyti atvirkštinę logistiką“, – sakė jis, prašydamas anonimiškumo, nes yra vienas pirmųjų investuotojų į pirmaujančią įmonę. greitos prekybos įmonė.

Dabartinė greitosios prekybos infrastruktūra taip pat neleidžia parduoti didelių prietaisų. Tai reiškia, kad negalite įsigyti šaldytuvo, oro kondicionieriaus ar televizoriaus iš greitosios prekybos. „Tačiau kai kurios iš šių firmų tai siūlo, o analitikai tai neigia“, – sakė investuotojas.

Falguni Nayar, odos priežiūros platformos „Nykaa“ įkūrėjas, neseniai vykusioje konferencijoje pabrėžė, kad greitoji prekyba pirmiausia užima dalį „Kiranos“ parduotuvių ir negalės turėti tiek atsargų ir asortimento, kiek specializuotos platformos, kurios moko klientus.

Greitos prekybos istorija Indijoje tebėra miesto reiškinys, susitelkęs į 25–30 geriausių miestų. „Goldman Sachs“ neseniai atliktoje analizėje rašė, kad dėl paklausos mažesniuose miestuose naujai bakalėjos ekonomikai bus sunku dirbti.

Elektroninės prekybos milžinas „Flipkart“ jau kitą mėnesį pradės savo greitosios prekybos paslaugą ribotuose miestuose, matydamas galimybę suvilioti „Amazon India“ klientus. Dauguma „Flipkart“ klientų yra mažesniuose Indijos miestuose ir miesteliuose.

„Amazon“, vis labiau mažindama savo investicijas į elektroninę prekybą Indijoje, iki šiol nerodė susidomėjimo greita prekyba šalyje. Bendrovė, siūlanti kai kurių prekių pristatymą „Prime“ nariams tą pačią dieną, kai kuriose rinkodaros kampanijose suabejojo ​​„greitai“ tiekiančių įmonių produktų kokybe.

Neseniai Bank of America (BofA) atlikta Indijos vartotojų apklausa

Prekiniams ženklams vis daugiau dėmesio skiriant greitajai prekybai, kaip greičiausiai augančiam kanalui, o vis daugiau vartotojų džiaugiasi 10 minučių trukmės pristatymo patogumu ir vertės pasiūlymu, paruošta nuožmi kova tarp greitosios prekybos ir el. prekybos gigantų Indijoje.



Source link

Draugai: - Marketingo agentūra - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Miesto naujienos - Šeimos gydytojai - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai - Teniso treniruotės - Pranešimai spaudai -